La Pica des de Pinet

Dia: del 14 al 17 de juliol de 2015.

Recorregut en cotxe: Barcelona-Manresa-Berga-Túnel del Cadí-Puigcerdà-La Tour de Carol-Porta-Tarascón-Ax les Thermes-Auzat-Marc-L'Artigue. En total 257 km i 3 h 29 m segons la Guia Repsol.

Participants: Josep Maria, Enric, Miquel, Ramon i jo. Vam anar tots cinc amb el cotxe del Miquel i vam sortir a les 8 del matí. Vam esmorzar a mig camí i vam arribar a l'Artigue, on vam deixar el cotxe, cap a la una. Vam dinar en una taula a l'ombra, en un lloc molt agradable. L'Artigue està a una alçada d'uns 1.200 m i vam pujar al refugi de Pinet (2.242 m) en unes 4 hores fent uns 4,6 km de distancia.
Després de l'obligada cervesa vam fer temps fins l'hora de sopar.

Ens vam llevar a quarts de set, vam esmorzar i vam començar la pujada a la Pica d'Estats (3.140 m). Els 900 m de desnivell i els 4,2 km de recorregut els vam fer en unes 4 hores. Un cop fet el cim vam anar també al Verdaguer i vam tornar al refugi. A mi, la baixada se'm va fer pesada i farragosa. L'endemà vam anar a l'aparcament del cotxe i cap a casa pel mateix camí de l'anada. Abans d'arribar al Puymorens vam veure l'espectacle d'una pila de gent aparcada a les voreres de la carretera doncs al cap d'una estona passaria el Tour.

El plànol de Google maps amb petites diferències en les dades

El detall de la part francesa

Fragments del plànol La Pica d’estats d'Editorial Alpina amb el track incorporat

I aquí amb més detall

Plànol de l'ICC amb el track