Pic Abadías (3.271 m) entre l'Aneto i la Maladeta

Dies: 31 d’agost - 1 de setembre de 2013
Recorregut en cotxe: Barcelona - Tàrrega - Balaguer - Almacelles - Benabarre - Graus - Benasque

El programa fet:
  • Varem sortir dissabte, dia 31, a les 11 del matí i varem dinar pel camí.
  • Varem passar per Benasque i varem arribar a Llanos del Hospital a quarts de sis.
  • Varem deixar el cotxe i varem agafar el bus a La Besurta, a les sis de la tarda.
  • Varem arribar al refugi de La Reclusa (2.140 m) passades les set per sopar força bé i per dormir.
  • Diumenge varem fer l’excursió de bon matí, llevant-nos ben aviat per esmorzar i pujar fins el Portilló superior (2.860 m).
  • Això va representar unes dues hores i mitja de camí.
  • Varem haver-nos de calçar els grampons pels trossos que encara queden de la gelera i varem arribar al pic a les 12.
  • Varem tornar en bus cap a Llanos a les set de la tarda. Ens va entretenir força el desplaçament per carretera de 700 vaques. Es veu que era el dia que tocava passar-les de les pastures d'estiu a les d'hivern. Si ho haguessin fet el dilluns haguessin marejat a molta menys gent.
  • Varem arribar a casa, ja de nit, passades les 12.

Fragment del plànol Maladeta-Aneto d'Editorial Alpina amb dos possibles recorreguts