Penyes Altes del Moixeró (2.279 m)

Dia: 12 de maig de 2013.

Proposta de recorregut en cotxe: Barcelona – Gréixer.

La proposta:

Sortim de Barcelona cap a les set del matí. Ens plantem a Gréixer (1.134 m) i enfilem cap a Penyes per la Canal de la Serp que sembla que té la seva gràcia.

La tornada es pot fer pel Coll de Dental i pel Coll de la Caberera: així faríem un recorregut circular.

El desnivell total pot oscilar entre 1.100 i 1.500 metres, cosa que no és moc de pap...

Fragment del plànol Cerdanya d'Editorial Alpina

Fragment del plànol de l'Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC) amb el trck incorporat

Vista aèria del recorregut

La realitat:

S'hi va acostar molt. Hi vam anar el Manolo, el Guille i el Sergi amb les seves gosses, la Tais i la Iana. La pujada per la Canal de la Serp és força atractiva, pel mig dels boscos i amb pendents suportables. Un cop al Coll de Raset el Manolo va preferir quedar-se a meditar i nosaltres ens vam enfilar cap a Penyes.

Hi ha, efectivament, un parell de punts on cal grimpar lleugerament però les cordes anunciades ja no hi són.

Ni falta que fan.

Dalt del cim ens vam trobar amb dos mossos i una mossa (d'esquadra, vull dir) que, segons em van explicar, estaven patrullant per allà dalt. Un d'ells ens va fer les fotos de rigor amb el puret inclòs. Coses dels serveis públics.

La baixada la vam fer pel Coll de Moixeró. Fins el Coll d'Escriu el pendent se'ns va fer agobiant doncs és força pronunciat. Després, un cop arribats a la pista del GR ja és un passeig sense més història..